søndag 19. desember 2010

Mitt første blogg innlegg som omhandler fagblogg

Jeg er vant med å bruke blogg i undervisninga og for å dokumentere praktisk undervisning. Dette har vært i forbindelse med at elevene skal produsere en tekst, og vi har da brukt blogg som innleveringsform. I faget Aktivitet med hest, som er et praktisk fag tar vi masse bilder og disse legger jeg fortløpende ut på bloggen til klassen/linja uten noe særlig tekst ved siden av. Så kan vel si at det er en ren bildeblogg.

Det å skrive en personlig fagblogg blir nytt for meg, men jeg er glad jeg er vant med blogg som verktøy. Så slipper oppsett og utforsking å bli en del av det å komme i gang. Det skal bli spennende å se hvordan vi skal bruke blogg her i studiene.

Jeg har alltid masse tanker rundt egen undervisning men sjelden jeg skriver de ned sånn som her. Det å reflektere er veldig viktig for å forbedre undervisninga, men som regel gjør jeg dette i hodet framfor å skrive det ned. Så tipper dette skal bli et nyttig verktøy :)

Når det gjelder å bruke blogg opp i mot elevene har det vært greit til nå, men har da kun gjort det på enkeltoppgaver. Mulig det hadde vært spennende å benyttet blogg som verktøy som en helhetlig refleksjonssted for elevene og bruke det i større grad. Samtidig kan de gi en del mer jobb for meg, med tanke på at vurderingene av selve eleven må skje på It's learning. Jeg er egentlig veldig fornøyd med It's leraningssytemet og måten jeg kan holde styr på vurderingene til elevene.

Gleder meg til å komme i gang.

1 kommentar:

  1. Dette ser bra ut!
    Har aldri hatt noen blogg før, så jeg får lære litt hos deg og de andre.

    SvarSlett